از ریشه های نهفته در خانواده ها تا سطوح حاکمیتی

به گزارش مجله سرگرمی، خبر و منتشر شدن فیلمی که یک نوجوان 14 ساله با یک بلاگر اینستاگرام صحبت می کند با روان آدم بازی می کند. این اتفاق تلخ که یک تلنگر به برخی مسئولان و خانواده هاست، می تواند روشنگر برخی خلاء های موجود باشد.

از ریشه های نهفته در خانواده ها تا سطوح حاکمیتی

گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد هوشنگ؛ خبر و منتشر شدن ویدئویی که یک نوجوان 14 ساله با یک بلاگر اینستاگرام صحبت میکند با روان آدم بازی میکند. این اتفاق تلخ که یک تلنگر به برخی مسئولین و خانواده ها است میتواند روشن گر برخی خلاء های موجود باشد که افراد و نهاد های مختلف در گوشه های مختلف این ماجرا هستند. از ریشه های نهفته در خانواده ها تا سطوح حاکمیتی. اینکه چنین نوجوانی بدون هیچ ابایی اینگونه درباره این مسائل صحبت میکند و آن را پیگیری، نباید از این موضوع به آسانی گذشت.

یکی از مسئولین مرتبط با این قضیه وزارت ارتباطات هست و وزیر جوان، باید پاسخگو این باشد که فضای مجازی و اینترنت چرا باید رها باشد و اینقدر وقیحانه بیاید و طوری صحبت کند که انگار هیچ ارتباطی با او ندارد. جناب آذری جهرمی آیا برای فرزندان خودتان هم همینگونه فکر میکنید و این فضا را راحت در دسترسشان قرار می دهید. فضایی که آسیب زایی بسیار زیاد آن محرز شده است. اگر فرزند شما فقط به طور اتفاقی با چنین فضایی رو به رو می شد واکنشتان چه می بود که فضایی، چون اینستاگرام را رها کردید که از کودک تا جوان را در دام انداخته و در باتلاق خود غرق می کند.

شما حتی برای ایجاد محدودیت اقدام نمی کنید و حاضر صحبت قاطع با گردانندگان اینستاگرام هم نیستید در حالیکه فضا را برای محتوا های فساد آلود باز گذاشته و محتوا های انقلابی را تحت عنوان خلاف قوانین پاک کرده و حتی پیج های افراد انقلابی را میبندد و مجدد برای شما انگار نه انگار. اتفاقات مشابهی که مستقیم و غیر مستقیم ناشی از این است که فضاهایی، چون تلگرام و اینستا گرام که بر خلاف منافع ملی و اخلاقی فعالیت میکنند را نمیخواهید محدود کنید.

شورای عالی فضای مجازی باید پاسخگو باشد که سیاست گذاری های این شورا کجا خلاء دارد و اگر نهاد مرتبطی آنان را درست اجرا نمیکند معرفی کند تا برخورد سخت قانونی شود.

مجلس شورای اسلامی آیا برای چنین مواقعی قوانین سخت و بازدارنده دارد؟ چه در قبال فضای مجازی که آزادانه در دسترس بسیاری از افراد و از جمله نوجوانان قرار گرفته است و چه از این نظر که وزیر مربوطه هم که گویا قصدش رها کردن و در نهایت پاس دادن به دیگران است، آیا پاسخگوی به مجلس هست؟ قطعا باید تیغ حسابرسی مجلس سراغ چنین وزیر جوانی که ظاهرا رهایی جوانان در این فضا برایش اهمیتی ندارد برود.

از قوه قضائیه و دادستان کل هم انتظار میرود به عنوان مدعی العموم با برخورد های قاطع با این خانم که خود معترف است اگر او را مفسد فی الارض بخوانند درست است و سایر بلاگر ها و افرادی که به صورت رها در فضای اینستاگرام و سایر فضا های مشابه، چون تیک تاک و... حضور دارند، وارد عمل شود و هم در جهت امنیت اخلاقی اقدام کند و هم عبرتی باشند برای سایر افرادی که جهت دار و غیر جهت دار میخواهند اذهان فرزندان این ملت را درگیر مفسده های مختلف کنند.

آموزش و پرورش هم که به عنوان نهاد آموزشی حاکمیتی باید بداند که اگر او استراتژی های آموزشی صحیح را در دستور کارش قرار ندهد احتمال گرفتاری جوانان و نوجوانان به بلاهایی، چون این زیاد است. البته قطعا منظور هموار کردن و در دستور قرار دادن آموزش سند 2030 نیست که در آنصورت چنین اتفاقاتی به نقل محافل خبری تبدیل میشود و از قضا جاده هموار کن اینگونه فجایع است.

خانواده ها و والدین نیز باید بدانند که اگر روش تربیتی صحیح را در برخورد با فرزندانشان پیش نگیرند و نظارت درست نداشته باشند باید منتظر باشند فرزندانشان جایگزین های نامناسبی را به جای فضا های سالم و خانوادگی برگزینند.

محمد هوشنگ - دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124843

به "از ریشه های نهفته در خانواده ها تا سطوح حاکمیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ریشه های نهفته در خانواده ها تا سطوح حاکمیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید