اردوغان: امروز کشمیر برای ما چاناک قلعه محسوب می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز کشمیر برای ما چاناک قلعه محسوب می گردد و مسئله آن باید بر پایه عدالت و حقانیت حل و فصل گردد.

اردوغان: امروز کشمیر برای ما چاناک قلعه محسوب می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آ ناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست مشترک مجالس ملی و سنای پاکستان گفت: امروز کشمیر برای ما چاناک قلعه محسوب می گردد و مسئله آن باید بر پایه عدالت و حقانیت حل و فصل گردد.

وی پاکستان را کشور برادر و خانه ترکیه خوانده و گفت: برادران پاکستانی طی جنگ استقلال یاری زیادی به ما کردند، فداکاری های آنها را فراموش نخواهیم کرد، اسلام آباد در عملیات چشمه صلح در کنار ترکیه نهاده شد.

اردوغان در ادامه توضیح داد: اندوه پاکستان غم ما و شادی آن مایه خوشحالی ماست. امروز کشمیر برای ما چاناک قلعه محسوب می گردد و هیچ فرقی بین این دو وجود ندارد، مسئله کشمیر باید بر پایه عدالت و حقانیت حل و فصل گردد.

رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام حمایت از کوشش های پاکستان در زمینه ایجاد صلح در افغانستان اعلام نمود: در زمینه مبارزه با تروریسم به حمایت از اسلام آباد ادامه خواهیم داد.

وی ضمن اشاره به میزبانی ترکیه از 4 میلیون سوری، گفت: برای برادران پناهجوی سوری خود تا به امروز 40 میلیارد دلار هزینه نموده ایم. تنها چیزی که در ادلب به دنبال آن هستیم، جلوگیری از مرگ مردم زیر بمب های بشکه ای است.

رئیس جمهور ترکیه در انتها طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص قدس را طرح اشغال دانسته و گفت: اولویت ترکیه در هر جایی که درگیری وجود دارد، از لیبی تا یمن، جلوگیری از ریخته شدن خون، ویرانی و ظلم است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در راس هیئتی بلندپایه برای انجام یک سفر رسمی راهی اسلام آباد، پایتخت پاکستان شد.

امینه اردوغان همسر رئیس جمهور، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی، برات آلبایراک وزیر دارایی و خزانه داری، رخسار پکجان وزیر تجارت، محمد جاهد تورهان وزیر ارتباطات، ابراهیم کالین سخنگوی نهاد ریاست جمهوری و فخرالدین آلتون رئیس دفتر ارتباطات این نهاد در این سفر اردوغان را همراهی می نمایند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69573

به "اردوغان: امروز کشمیر برای ما چاناک قلعه محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: امروز کشمیر برای ما چاناک قلعه محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید