احمدی پور:استرداد آثار تاریخی، با دفاع از کشور در جنگ برابر است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون رئیس جمهور گفت: بازگرداندن آثار تاریخی به کشور، مانند دفاع جوانان از کشور و در زمان جنگ است. به همان اندازه که دفاع از ملت در برابر جنگ اهمیت دارد تلاش و دیپلماسی برای برگرداندن عناصر هویت ساز برای یک کشور نیز اهمیت دارد.

احمدی پور:استرداد آثار تاریخی، با دفاع از کشور در جنگ برابر است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برای ما مهم است که این اشیاء که بخشی از هویت ما محسوب می شوند به زادگاه خود برگشته است. همه کشورها نیاز دارند که علت وجودی خود را طرح و درباره آن تحقیق کرده و مدارک و اسناد آن را جمع آوری کنند و بعد، آن را به عنوان سرمایه در اختیار ملت و جهان قرار دهند.

او که ساعتی پیش در مراسم برپایی از نمایشگاه مجموعه های استردادی اشیای فرهنگی-تاریخی: دستاوردهای دیپلماسی فرهنگی در موزه ملی ایران سخن می گفت؛ اضافه نمود: کشور کهنی مانند ایران که علت وجودی داشته و برای این علت وجودی مستندهای بسیار بسیار گسترده و قوی دارد، سعی کرده است از منظر علت وجودی خود فرصت هایی را در اختیار ملت قرار دهد تا یک مای بزرگ را شکل دهند، این ما در یک بستر تاریخ شکل گرفته است. ضمن اینکه بین اجزای سازنده آن به هم پیوستگی ایجاد شده است، در اعصار تاریخی این اتصال هویت ساز برقرار شده و باعث شده که جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای سیاسی جهان در جایگاهی که امروز هست قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه این موقعیت به راحتی تثبیت نشده و این عناصر هویت ساز به راحتی مستندسازی نشده است، ادامه داد: اینکه این عناصر هویت ساز چگونه از کشور خارج شدند و بعد با چه همت، تلاش و دیپلماسی به ایران باز گردانده شدند مهم است.

او این اتفاق را مانند دفاع یک کشور در برابر هجمه های دیگر کشورها دانست و گفت: به همان اندازه که دفاع از ملت در برابر جنگ اهمیت دارد تلاش و دیپلماسی برای برگرداندن عناصر هویت ساز برای یک کشور اهمیت دارد، چون همه در مقابل این مسئله مسئول هستیم و همه باید تلاش کنیم تا بخش هایی که در مناطق مختلف جهان پراکنده شده اند به زادگاه خود برگردند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: این زادگاه یک سرزمین موهوم نیست، این زادگاه نامش ایران است که دارای یک علت وجودی کهن است، ایران نامی آشنا برای همه کشورهای جهان و در همه ادوار تاریخ است.

او اضافه نمود: امروز مفتخریم که دولت تدبیر و امید سعی کرده با دیپلماسی و فن گفت وگو و با روابطی که مبتنی بر عدالت بود، بتواند سیاست خارجی را به گونه ای پیش ببرد تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و این عناصر هویتی را به کشور باز گردانیم.

احمدی پور گفت: امیدواریم سایر عناصر هویتی نیز بازگردانده شوند تا بتوانیم در موزائیک هویتی ایران این عناصر را در کنار هم داشته باشیم و امیدواریم در سال های آینده شاهد بازگشت تمام بخش های هویت ساز ایران که ممکن است در جای جای جهان و در حراجی ها به فروش رفته، باشیم.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73518

به "احمدی پور:استرداد آثار تاریخی، با دفاع از کشور در جنگ برابر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدی پور:استرداد آثار تاریخی، با دفاع از کشور در جنگ برابر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید