آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کرد

به گزارش مجله سرگرمی، در حالی که آمریکا سال گذشته به طور غیرقانونی از برجام خارج شد، نماینده این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای ایران را به تخطی از این توافق متهم کرد.

آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کرد

به گزارش، در حالی که آمریکا سال گذشته با نقض آشکار برجام از این توافق خارج شد، جکی ولکات، نماینده این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی، در بیانیه ای خطاب به شورای حکام آژانس، ایران را به تخطی از این توافق متهم کرد. وی با این حال مدعی شد آمریکا آماده است با ایران بر سر میز مذاکره بنشیند.

ولکات مدعی شد اقدام ایران در به کارگیری سانتریفیوژ های پیشرفته تخطی از توافق هسته ای سال 2015 است. در این بیانیه ادعا شده است: اقدام تهران در تسریه روند غنی سازی اورانیوم باعث نخواهد شد که واشنگتن از سیاست خود برای انزوای ایران دست بردارد.

واشنگتن همچنین در این بیانیه مدعی شد کوشش ایران برای دستیابی به اهرم فشار به وسیله افزایش فراوری اورانیوم غنی شده باعث کاهش تحریم ها نخواهد شد.

ولکات در ادامه اتهام زنی های واشنگتن گفت: ایران ادعا نموده که همچنان به برجام پایبند است، اما اکنون گزارش شده که آشکارا در حال نقض این توافق است. این باید باعث نگرانی جدی همه ما باشد.

از آنجایی که آمریکا از برجام خارج شده است، نماینده این کشور در آژانش بین المللی انرژی اتمی از دیگر طرف های این توافق خواست در این باره اقدام نمایند.

ولکات مدعی شد: آمریکا از ایران می خواهد بدون درنگ به تعهدات خود بازگردد. می دانیم که کمیسیون برجام این مسئله را با جدیتی که لازمه آن است، دنبال می نماید و از طرف های برجام می خواهیم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی نمایند.

این مقام آمریکایی در ادامه، پیشنهاد عوام فریبانه واشنگتن را برای تبادل نظر با ایران به منظور دستیابی به آنچه وی توافق جامع و همچنین سرانجام رفتار های ثبات زدای تهران در منطقه خواند، تکرار کرد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28428

به "آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید